היועמ"שית לנתניהו: "הפרת את הסדר ניגוד העניינים"

    איתי גדסי וישראל רובין 1 Comment on היועמ"שית לנתניהו: "הפרת את הסדר ניגוד העניינים"

    היועצת המשפטית לממשלה מבהירה לראש הממשלה נתניהו: "הצהרתך אמש היא בלתי חוקית ונגועה בניגוד עניינים"

    צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות ונתקלו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה מבהירה הבוקר (שישי), לראש הממשלה בנימין נתניהו, כי נאומו אמש בו קרא לפשרה בנושא הרפורמה המשפטית והצהיר על תחילת מעורבותו בנושא, הוא "הפרה של הסדר ניגוד העניינים ומעשה בלתי חוקי".

    "בדברים שנשאת אמש התייחסת ליוזמות הנוגעות למערכת המשפט, ובפרט – הרכב הוועדה לבחירת שופטים, והודעת כי אתה עוסק כעת באופן ישיר ביוזמות אלו", כתבה מיארה.

    "בכך, הפרת את פסיקת בית המשפט העליון, לפיה בהיותך ראש ממשלה הנאשם בפלילים, עליך להימנע מנקיטת פעולות אשר מעוררות חשש סביר לקיומו של ניגוד עניינים בין האינטרסים האישיים שלך הנוגעים להליך הפלילי לבין תפקידך כראש ממשלה, ולשם כך לפעול בהתאם לחוות הדעת אשר ניתנה על-ידי היועץ המשפטי לממשלה למניעת ניגוד עניינים. זאת, בנסיבות בהן בית משפט קבע שלפי הצהרותיך והסכמותיך נוצר גם השתק שיפוטי.

    היועמ"שית הוסיפה: "במכתבי אליך מיום 1.2.2023 הנחיתי כי יישום המגבלות הקבועות בפסקי הדין ביחס ליוזמות העומדות על הפרק הנוגעות למערכת המשפט מוביל למסקנה כי עליך להימנע מעיסוק ישיר או עקיף ביוזמות אלו במסגרת תפקיד ראש הממשלה.

    "האמור במכתבי מחייב אותך ותיקון החקיקה בעניין הנבצרות אינן פוטר אותך מחובה זו", הדגישה מיארה. "אמש הודעת ברבים כי בכוונתך להפר את פסיקת בית המשפט העליון, ולפעול בניגוד לחוות דעת היועצת המשפטית לממשלה המחייבת אותך לפי פסיקה זו.

    "המצב המשפטי הוא ברור: עליך להימנע מכל עיסוק ביוזמות לשינויים במערכת המשפט, לרבות בהרכב הוועדה לבחירת שופטים, שכן עיסוק בהן הוא פעולה בניגוד עניינים. הצהרתך אמש וכל פעולה שתבוצע על ידך בניגוד לאמור היא בלתי חוקית ונגועה בניגוד עניינים", כתבה היועמ"שית לנתניהו.

    מסביבת ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה: "כל אדם בר דעת מבין שבעת הזאת של משבר לאומי בעל השלכות פנימיות וחיצוניות למדינת ישראל, ראש הממשלה חייב לפעול כדי לנסות להביא להסכמה לאומית רחבה ככל האפשר, למניעת אלימות ולהבטחת החוק והסדר והתפקוד השוטף של המדינה.

    "ראש הממשלה נתניהו לא הפר שום פסיקה של בית המשפט העליון ושום הסדר ניגוד עניינים. להודעת ראש הממשלה אתמול אין שום השלכה על ענייניו האישיים. ממילא, ראש הממשלה נתניהו כבר הודיע לבית המשפט העליון, שאף שופט חדש שיבחר על ידי הועדה לבחירת שופטים לא יטפל במישרין או בעקיפין בענייניו של ראש הממשלה".

    ח"כ טלי גוטליב מהליכוד הגיבה למכתבה של היועמ"שית: "גב׳ מיארה סליחה באמת. סליחה ששוב נתניהו התגלה במלוא כוחו ועוצמתו. סליחה שהפרענו לך לשים לו ולממשלה מקלות בגלגלים. אין כל ניגוד עניינים בהתנהלות נתניהו, ויש דווקא לך את כל חוסר תום הלב וניגוד העניינים המובנה. אמנם לא פיטרו אותך וחבל, אך סופסוף מבינים שאת יועצת. רק יועצת".

    התנועה לאיכות השלטון הגיבה: "לנוכח הפרתו הבוטה של ראש הממשלה את הסדר ניגוד העניינים, בניגוד לחוק, ותוך שהוא בוחר שלא לציית לשלושה פסקי דין חלוטים של התנועה לאיכות השלטון – התנועה תגיש בקשה בהולה לביזיון בית המשפט ותדרוש להטיל על ראש הממשלה את הסנקציות הקבועות בחוק, לרבות קנסות כבדים ומאסר".

    התנועה למשילות ודמוקרטיה: "כך נראית יועצת משפטית בניגוד עניינים, המעדיפה את טובתה האישית על פני טובת המדינה. התעקשות היועמ"ש לייצר משבר חוקתי תוך ניסיון לשמר את כוחה היא דוגמא נוספת לצורך ברפורמה בסמכויות היועמ"ש, ובהחזרת השפיות למערכת המשפט".

    השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "אחרי שהיועצת המשפטית לממשלה ניסתה להטיל עלי מגבלות, עכשיו היועצת המשפטית מאיימת על ראש ממשלת ישראל בפומבי ונותנת לו הוראות – זו הפיכה.

    "היועצת לא מסבירה למה היא פועלת בניגוד עניינים, כאשר חוק היועמ"שים קובע מפורשות קביעות לגביה, ניגוד עניינים שטוענת היועמ"שית נגד ראש ממשלה נתניהו, זה ניגוד העניינים שבו היא לוקה וחרף זאת היא ממשיכה לפעול ולחלק הוראות ולנסות להלך אימים נגד הפוליטיקאים. אני מחזק את ידי ראש הממשלה לא להיכנע ליועצת המשפטית, ומכתבה של היועצת הוא עוד הוכחה למה צריך לפטר אותה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      תנו להם לנבוח. סער בראש וואדי ערה אחריו
      כל המוקיונים מהתנועה להובלת זבל תמשיכו לנבוח.